EIL kohtus Leedu Haridusministeeriumi STEAM õppe esindajatega
12.06 külastas Eesti Inseneride Liidu projektijuht Kristi Kuusemets Leedu Haridusministeeriumi, et koguda infot Leedu riiklikult rahastatud STEAM-õppe (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) programmide kohta, õppida Leedu inseneride järelkasvule suunatud headest praktikatest, jagada infot EILi ja Eesti tegemiste kohta ning arutleda ühiseid koostöövõimaluse kohti. Kohtumisel selgus, et Leedu pistab rinda samade väljakutsetega. Sarnaselt Eestile on ka Leedus probleemiks inseneride järelkasv, noorte vähene soov jätkata oma haridusteed tehnilistel erialadel ning madal huvi õppida LTT aineid kuid on nad on meist sammukese ees ning käivitanud muu hulgaks kaks riiklikult rahastatud programmi STEAM-õppe integreerimiseks Leedu haridussüsteemi: The STEAM Network, mille käigus loodi maakondlikud STEAM keskused ning The Millenium School programm, mille üheks fookuspunktiks on STEAM õpe arendamine Leedu koolides.
Kohtumisel osales Leedu Haridusministeeriumist asekasler (üldhariduse osakonnast) Ramūnas Skaudžius, ministeeriumi STE(A)M-õppe koordinaator Simonas Šabanovas, The Millenium School programmi juht Judita Šarpienė ja progammi STE(A)M-õppe osa koordinaator Vaida Ambrasaitė, STEAM keskuste esindaja Paulius Lukas Tamošiūnas, Vilniuse Isneeeria Lütseumi asedirektor Ernesta Smalinskė, LINPRA (Leedu Masinatööstuse Liit) projektijuht Miglė Trinkūnaitė ning Create Lithuania projekti juht Edita Karosienė.
Kohtumise järgselt leiti, et seoses sarnaste väljakutsetega ja eemärkidega võiksid kahe riigi erinevad osapooled omavahel probleemi lahendamiseks tihedamat koostööd teha, mistõttu lepiti kokku ka jätkukohtumine 7.-8. augustil, kuhu on kaasatud ka juba esindajad Eesti Haridusministeeriumist, HARNOst, Eesti Majandus ja Kommunikatsiooniministeeriumist, Eesti Tööandjate Keskliidu haridustöögrupist ning erinevad tehnoloogiahariduse esindajad.
Peale kohtumist külastat ühe Vilniuse põhikooli Fablabi laborit, kus Leedu tehnoloogiahariduse lipulaev Snieguolė Bagočienė koos oma õpilasega tuuri tegi ja tutvustas nende tehnoloogiatundides valminud projekte nagu robottolmuimeja, helivõnkele reageeriv laserprojektor, päikesepaneelidel töötav kasvuhoone ning hologramm. Viimane oli näiteks 3.-4. klassi õpilaste projekt.