Inseneeria ja äge?! Inseneri infopäev üllatas Jõgevamaa Gümnaasiumi noori
2. mai hommik algas Jõgevamaa Gümnaasiumis tavapärasest veidi teistmoodi, sest koolis toimus inseneri infopäev, mis tõi kokku 150 10.–12. klassi õpilast, kastitäie teadmisi ja ohtralt sära silmadesse.
Ettekanded, mis panid mõtte liikuma ja tulevikku kujundama
Infopäeva avas Anneli Ramjalg Tallinna Tehnikakõrgkoolist küsimusega: “Kes on insener?”. Seejärel viis mõtte roheenergiasse Innar Kaasik, Enefit Greeni juhatuse liige, kes selgitas, miks insenerid on jätkusuutlikkuse võtmehoidjad. Õpilastele sai selgeks, et roheline energia ei tähenda ainult päikesepaneele ning ükski tuulegeneraator ei sirgu üksi – seal taga on terve inseneride armee. TalTechi noorte vesinikuühendus Tivo rääkis vesinikust kui tulevikuvõimalusest, sest vesinik pole lihtsalt element keemiaõpikus, vaid hoopis energeetika ja töötleva tööstuse tulevik. Karol Meerja küsis: “Kas inseneriks õppimine on raske?” ja andis ausa vastuse – On küll, aga see on üks ägedamaid seiklusi, mida noor tulevikutegija ette võtta saab. Huvi ettekannete vastu oli nii suur, et noored ei mahtunud saali ära. Lisaväärtust pakkus see, et kõik ettekandjad olid kohalike juurtega.
Minimess – väikeste lettidega suured valikud
Minimessil said õpilased ise kohtuda viie maineka kõrgkooliga: TalTech Tartu kolledž, Eesti Maaülikool, Tallinna Tehnikakõrgkool, Eesti Lennuakadeemia ja Tartu Ülikooli Tehnoloogiainstituut. Laudadelt ei kadunud üksnes kommid ja nänn vaid ka brošüürid ning laudade ümber käis tihe vestlussumin. Ehk sündis mõni tulevane tudeng just sel hetkel.
Töötoad: kui käed said insenerimõttele järele jõuda
Muidugi ei puudunud päevast ka võimalus, midagi ise päriselt ära teha. Erinevad tehnilised töötoad andsid õpilastele võimaluse end erinevates insenerirollides proovile panna. . Merkuuri “Otsime valgust” töötuba andis õpilastele võimaluse luua endale oma lamp (mis äkki nende teed inseneeriasse valgustab?). Tartu Ülikooli tööstus- ja robootika seminar küsis Kas sinus on tulevikuinseneri? Osalejad kohtusid robotkäe UR5-ga ja õppisid, miks Tööstus 4.0 on juba käega katsutav. TalTechi töötuba “Ehitusinsener teeb arhitekti unistuse teoks” said noored läbi praktilise ülesande teada, kes ikkagi need unistused päriselt püsti paneb. Eesti Maaülikooli veefiltri töötuba “Kas julged juua?” pani õpilased ehitama filtreid ja testima, kui hästi need töötavad. Tallinna Tehnikakõrgkooli “Tuleviku ehitamise töötuba” said noored proovida nii projektijuhtimist kui ka sillaehtust ning tutvuda ehtusinseneri erinevate rollidega. TalTech Mehhatroonika ja elektroenergeetika töötuba pakkus võimaluse endale joota miniatuurne tänavalamp. Tehnikakõrgkooli töötuba “Targad Lahendused ja Nutikad Robotid” õpetas, kuidas ise midagi nutikat ehitada – ja veel ise ka aru saada, kuidas see töötab. Eesti Lennuakadeemia töötuba tõi klassi programmeeritavad droonid, mis tuli noortel panna noortel mitte lihtsalt lendama, vaid lendama sinna, kuhu vaja.
Inseneeria, mis jättis jälje
Jõgevamaa Gümnaasiumi infopäev pakkus noortele palju põnevust ning tõstis nende teadmist inseneeriast. “Arvasin, et tuleb väga mõtetu päev aga üllatavalt oli väga tore ning lahe päev, ” leidis üks 10. klassi neiu ning ka teised õpilased leidsid, et tegemist oli väga vajaliku ja kasuliku päevaga.
Suur tänu kogu Jõgevamaa Gümnaasiumi kooliperele sooja vastuvõtu ja suurepärase koostöö eest – teie toetav ja uudishimulik õhkkond lõi ideaalse pinnase teadmiste jagamiseks ja noorte inspireerimiseks. Täname ka meie koostööpartnereid ja toetajaid: Embach Ehitus, Ramm Ehitus ja Tallinna Tehnikakõrgkool – teie panus aitas inseneripisiku viia uute noorte südamesse.
Infopäeva töötoad toimusid Inseneriakadeemia programmi, Eesti Teadusagentuuri teaduspopulariseerimise projektikonkursi toel ning Euroopa Liidu kaasrahastusel.